Inlägg Fyrtiofem: Wasa

Idag hände något som inte händer alltför ofta!
Epilog: Jag var precis klar med att mocka boxarna i stallet och satte mig vid garageväggen för att få lite(läs mycket!) vårsol på mig då det ringde. Trodde det var Becks (hon brukar toppa mina samtalslistor...) men det var det inte...
Det var min Far som bor i Norge (jag har en till far, men han bor i sverige och jobbar i norge.. Skillnad!) som ringde och berättade att han var i staden hos storebror med Malin.
Så jag blev inskjutsad av mor till Örebro.
Först besökte vi Cafét i Svampen, (Hissen upp skapade lätt Klaustrofobiska beteenden på Malin då den Brummade högt!) men det cafét var inte som andra caféer då den inte hade semlor på Semeldagen (Ja, ni hörde rätt. I N G A Semlor!!!) Så vi gick ut på "Balkongen" och kollade på utsikten och konstaterade att det var rätt högt och att Malin inte ville ramla ner.
Sen fick jag tipsa om ett annat fik, så jag tog första bästa jag kunde tänka på vilket då blev Wasa Café på stortorget! Dels att det är rätt mysigt och att den fick högsta poäng av NA på ett Semel-test!

Innan vi kom till Cafét så var vi tvugna att hitta en parkering, vilket vi gjorde, Utanför Wobbler fanns det ett litet parkeringshusskylt och vi såg en bil köra in genom dörrarna så vi följde efter bilen helt logiskt! Inne i garaget såg vi att på alla p-platser var det en dekal med Swedbank-loggan och olika ord så som: Bank, Lån, Försäljning, Visning m.m... Och föraren till bilen vi följde tittade skeptiskt på oss och pekade ut och vänster, det visade sig att vi var i Swedbanks privata parkering! Ut igen och till vänster (grannporten) var det mycket riktigt den riktiga parkeringen utan dekaler ;)
Tyckte det var skönt då att man satt i en Norge-registrerad bil så att man kunde skylla på det ;)

Det blev 3 semlor (Malins första riktiga Semla då de i Norge tydligen bara har Bulle och Grädde!?! Knasiga norrmän!;) ), ett svart kaffe, en Chai-latte och en varm choklad..
Eller vad vi trodde vi beställde då Malin började klaga på att hennes Choklad smakade konstigt och beskt så Pappa smakade och konstaterade att de dragit in på socker så iväg for han för att inskaffera socker i bitform och lös.
Men problemet var kvar då choklade smakade fortfarande illa, fast nu mer sött, så pappa gick iväg och köpte en festis. Då Malin inte skulle ha mer smakade jag också på "chokladen" och förstod varför Malin klagade! Chokladen var rätt och slätt Kaffe mer lite kakao i ;)
Stackars barn att få kaffe vid ung ålder! ;)


Vye från Svampen i Örebro

Wasa Café semla med tillhörande Chai-latte
NorgeFar och NorgeSyster :)

Kommentarer

  1. haha, åh va mysigt! :) svampenkafét är så ovärt, har ju inget kul och fika på och så är det dyrt haha. men fin utsikt :D annars kan jag tipsa om chokladsemlan på hälls, sjukt god :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg