Dag Elva: Manpower eller Man Power?


Dagen till ära idag så hade jag faktist planerat in en hel del saker som skulle fixas och donas innan klockan blev alltför mycket
(dvs jag skulle mocka, rida och hinna äta hemma innan jag eventuellt skulle till vingåker o handla lite kläder...)
Som sagt, allt var planerat och morgondagens händelse skulle fixas till kvällen...
Om det inte var så att sk morgondagens händelse skulle hända denna dag! Jag hade totalt glömt att vi hade flyttat fram ett möte till dagen innan så jag även skulle ha seminarie före (min snälla coach tänkte på stackars mig och mina bussförbindelser..)..
Men andra ord var min i sin planering förstörd! (På en Mulen dag? Kan det bli värre????)
Inte bara att den var i helt oordning, jag skulle även fixa ngr tester och försöka hitta mitt CV på internet för att skrivas ut Osv. heh heh heh!
Mindra glad i hågen (se det mer som ett tvångshändelse) gick jag på det j*vla seminariet om vad man ska tänka på under en anställningsintervjuve.
För att komma till lokalen måste man först ringa i en porttelefon som tar ca 2min från ens liv, sen ska man åka hiss till våningen under för att gå den jobbiga trappan (Går man inte tillräkligt i trappor?) upp till lokalen,
Därefter ska man plinga på en dörrklocka för att bli utstirrad av andra människor som besöker Manpower som om man stör deras också redan förstörda dag, Man ser glassdörren till kontoret öppnas och ut i korridoren stiger mina drömmars man! (kan man skriva så?) Han var perfekt från kropp till tå!
(och nu ska jag citera Alice från Rudbeck; Mmmmm Mmm, han och lite chokladsås på!)
Tillbaka till Manpower;
Han frågade mig vem jag ska träffa och svarar nog lite drömskt "- Till seminariet . . . " Leendes pekar han in i ett rum där annat folk sitter..
Lite murken att han inte skulle dit går jag in i rummet och utbrister till en vänlig dam om hon är "Bossen i gänget" då hon såg riktigt proffsig ut!
Men Nej, hon skulle inte vara bossen. Så jag sätter mig så långt ifrån henne det går och nära tavlan..
2 min senare kommer han igen!
AAAAH
Han ska nämligen vara "The Boss in tha gang" så som jag säger, eller lite mer officiellt, Seminariepratare!
My, om jag ska vara ärlig slår han Jonas Hassan Kemiri! Och jag kommer ringa dig om details!
3 h senare och en betydligt gladare, endorifinerad Angelica går till sin coach, pratar, säger Hejdå och stiger ut ur Manpowers egendom och ut på gatan påväg hem utan att känna att hon är DÖDSHUNGRIG!!!
Endorfiner, lycka och Hunger är rent ut sagt livsfarlig kombination!

Känner för lite Oskar Linnros - Ack Sundbyberg...

Kommentarer

Populära inlägg