Inlägg Fyrtiotvå: Helt osammanhängande inlägg ;)

Hönsen är mycket misstänksamma mot hundarna, kan bero på att Billy under obevakade ögonblick brukar stoppa in sitt STORA huvud i deras reden när de värper.. suck! Och då blir det ett hejdundrandes liv i hönshuset så tuppen vet varken ut eller in hur han ska reda ut situationen!
Och jag har hittat ett guldställe att lagra mina "solceller", det är bakom magasinet vid hönsgården, helt guldvärd, ingen skugga på hela dagen eller kyliga vindar! Tjohoo!

Och eftersom det är Söndag så skämde jag bort mig själv med lite varm choklad och tekakor!:D Det var på tiden tyckte jag ialf ;)

Och våra äppelträd har(hade) blivit invaderade av vackra sidensvansar! De sitter (satt) och kalasade på Ingrid-Marie äpplena tills jag kom med min dumma kamera och skulle ta bilder på dem... Humpf¨.
Nu har de mindre fina kråkorna kommit och tagit över äppelkalasandet, och de är ju inte riktigt lika fina o se på, men säkert roligare då de ska vara smarta...
Kanske ska ut och spionera på dem och se hur smarta de kan vara!

Kommentarer

Populära inlägg