Inlägg Fyrtiotre: Ratta Rätt förhoppningsvis!


Ja, hejudaimig vilken dag det varit!
Den började rätt normal, gick upp (hade tur idag då becks var hemma och tog ut hästar så sovmorgon till nio var att föredra!), åt frukost och drog ut på promenad med mamma och becks runt Höre i vanlig promenad-tempo, kom hem, duscha, åt mat för att sedan åka in till dagens lektion och lite ärenden på stan...
Gick från mammas jobb med första uppdraget att lämna LoveFilms i närmsta brevlåda för att sedan bereda mig för det stora provet: Dvs gå halva stan för att komma till passande bilskola för att skriva in mig och boka lektion! Jag var LIVRÄDD! Snälla kvinnan bakom disken undrade om jag ville ha första möjliga och jag svarade snällt ja fast i mitt huvud skrek "TA SÅ LÅNGT BORT SOM MÖJLIGT SÅ VI HINNER (ja, jag brukar beskriva mig själv som vi för det är Becks o jag.. dvs vi) FÖRBEREDA OSS MENTALT!!!!
Jag kommer nog inte kunne förbereda mig mentalt, på onsdag kl 13.05 befinner jag mig förmodligen i ratta rätts kundtoalet i fosterställning, hypoventilerande!
För att göra det hela värre bokade jag in 2 lektioner, för att strö lite mer salt i de redan irriterande såret. Jag råder alla att stanna inne nu på onsdag och nästa torsdag!

Klart på bilskolan gick jag till polishuset för att invänta bussen som skulle ta mig till nästa mål: Mitt kanske framtida praktikplats! Det hela gick bra tills jag blev antastad på bussen av en VILD FRÄMLING!?! Och lugn gott folk, det var bara jag och mitt enstöriga ego som inte kände igen min kära Kusin Ronja som vilt kramades och hoppade ned brevid mig, 500 m senare gick jag ur bussen till destination praktikplats. Det gick bra, de skulle ringa mig idag... Fast idag är snart slut så jag hoppas de glömt så jag ska dit på onsdag när jag har tid. ... om jag överlevt körlektionen dvs ofc!

Sist var det dax för lektionen i det o så svåra fysiken (Vi är inte riktigt vänner än..) där jag faktist hamnade i klassen jag hoppades jag inte skulle hamna i... Skit i det, men ialla fall är det snart dags för studentbalen och alla i klassen pratade, och speciellt H&M (jag kallar dem det då jag inte vill peka ut dem) M ville gå med H men H ville gå själv medan M tjatade att man inte kan gå själv på balen utan tjatade på H igen. Och det håller på så varje lektion, de låter som ett gift par men jag tror de bara är vänner.
Men fast jag inte är så jätte förtjust i klassen så fungerar den väldigt bra, har t.ex en riktigt rolig lärare/klassföreståndare som sitter och mobbar eleverna i tid och otid samt drar paraleller mellan landet och staden som hälften av eleverna inte förstår: Som t.ex att man kör traktor till Brevens på midsommar... Har själv inte varit där själv men ska nog ta mig dit iår för att kolla vad det hela är för något skoj som flera av mina bekanta roat sig med.´
Så att säga, Brevens is the place to bee on Midsummer ;)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg