Inlägg Trettiofem: Skollovsslut


Jag hatar och älskar loven som man turligt nog får i skolan! Det sköna är att man är ledig (och nu låter det som jag är den mest asociala personen i vintergatan men: ...) och man kan vara hemma och slippa folk! Det är inget fel på folk(eller mig vill jag påminna!), men det är så otroligt skönt och slippa se folk varje dag och tvinga sig själv och hälsa på personen ifråga som man ALDRIG pratar med!

Sen så har man så mycket fritid att man undrar vad man ska göra med den! Man kan göra helt onödiga saker som är så onödiga att de tyvär inte kommer upp här! Men att vara uppe Way to late varje kväll ingår t.ex... Sorgligt då jag varje dag istället vaknar som en annan mumie som väckts för att vakta faraoskatten etc. :)

Och så nackdelen då? Jo, nu ska du få veta (intresseklubben antecknar!) är att när man är hemma och skrotar och bara umgås med folk man vill umgås med så bryr man ärligt talat inte så mycket om sitt yttre, fick milt sagt P A N I K (!!!) nu ikväll då jag lutade mig lite mot badrumsspegeln och fick syn på mina ögonbryn! Det är inte så att de vuxit ihop, nee, jag föddes lyckligt (?) med ögonbryn som är ganska tunna, men de hade för övrigt tappat formen rejält och var helt oigenkänliga! Jag insåg då den smärta jag måste uthärda för att få iordning på dem...
Och nu har omvärlden fått reda på mina mycket stora i-landsproblem!!! ;)

"Försöka-hänga-med-modet-skolstil" - "Hemma-skrota-stil"
_____________________________________________________________

Sessan har förövrigt fått hovböld (tror vetrinären) så hon och Laakso är inne boende förutom de 2 h jag och lollo förbarmar oss på Laakso så han får komma ut och röra på sina små ben.

Gick idag med Laakso, Lollo med Aragon ut på en promenad i skogen och pulsade djupsnö!
Som den storasyster jag är så lät jag Lollo gå före mig med Aragon i hälarna,
(Lollo är ca 2dm kortare än mig, rena dvärgen!)
Känner mig stolt över att jag ialf tänker på att stärka hennes hjärta och sparar på mitt ;)

Kommentarer

  1. haha, va gullig du är! kan faktiskt hålla med dig, det är så skönt och vara hemma och skrota ibland. fast nu börjar jag få kli i fingrarna och vill tillbaka till "skolan" :D

    åh, va snäll du är, men 100åringenboken har min mamma, så den kan jag nog låna av henne haha :p men du får gärna låna djurliv om du vill! och nån annan om du vill också! :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg