Inlägg Tjugosex: Osynliga dagen!

Nu när det är snö på marken så får Lovis min ponny gå in själv till och från stallet då det inte finns mycket som kan fresta en hungrig fjordingmage förutom höhögar i box/hage dessa snöiga tider (och om det skulle fresta så skulle hon behöva gräva fram det = JOBBIGT!).

Det brukar gå bra, man fångar Sessan, Laakso o Aragon och sen låter man Lovis gå sist i ledet där hon spatserar i sin egna takt och njuter av livet! Och idag var nog ingen större skillnad än någon annan dag, det var mörkt, det snöade och det var rått! Den enda skillnaden var kanske att Aragon redan var inne... Men iallafall! Lovis var ute i hagen med Sessan och Laakso, jag gick ut och hämtade Sessan och Laakso medan Lovis var ca 10m ifrån oss (hon har respekt för den tjuriga modern, dvs Sessan!).

Knäppte på Q-hästarna sina grimmor och begav mig mot stallet!
Gick bra tills jag insåg att det tredje hjulet var borta, och med det menar jag självklart den gula ponnyn Lovis!
Lovis hon stod kvar i hagen vid grindhålet, med öppen grind, och väntade på nästa omgång "hämtning av häst i hage". Åt lite gräs, skrapa med hoven och gnäggade lite ensamt i hagen i mörkret. Jag ropade på Lovis att hon skulle komma, men nej! Lovis hade inte sett grinden öppnats utan trodde säkert att jag stängt den igen efter mig! Jag tänkte att hon kommer nog om jag tar in Q-hästarna, men Nej! Det kunde faktist också vara el i den osynliga grinden! Att jag inte hade det på tanken är helt ofattbar enligt Lovis!!!

Men efter ca 5 min ensam i hagen gick Lollo ut och hämtade den bortglömda hästen.
Men hon var tvungen att öppna den osynliga grinden innan hon Lovis kunde gå igenom (respekt för elen?). Sen gick en mycket nöjd fjording in i sin (även här) osynliga grimma så fint brevid systramin för en välbehövd kvällsmat a la betfor-mineral-et-havre!

Kan man mer än Älska den ponnyn? Förmodligen inte! ;)

Kommentarer

Populära inlägg