Dag Nio: Dinosaurier och Norrmän på plastiken

Utöver att det varit måndag och allmänt seg dag så har den varit helt acceptabelt! Visserligen tappade jag bort mor och syster på Marieberg och övervägde stort om jag skulle efterlysa dem (glömde nämligen min mobil hemma dum som jag var...) men kom fram till att är man 18 så klarar man sådana situationer galant. Med andra ord så med lite tur hittar man sin goda vän Ema Telstar (alias Emma) som bara av en tillfällighet har mors telefonnr! Där slapp man en lätt prickerad situation!
Sen gick vi till Coop för att handla lite förnödigheter och vad hittar inte jag då som är svaret på ens existens! Nämligen Jurrasic Park trilogin för bara 100kr!!!! Lyckan gjord? Ja!
Så i helgen blir det Jurrasic Park maraton! Någon som vill nörda med mig? Jag pratar bara halva filmen (ännu en sån konstig, irriterande last man har, sitter som en j*vla komentator till filmen och komenterar allt som händer och sägs...)

Juste! Lollo var idag på återbesök i plastiken för att kolla hur hennes ärr har läkt (opererade bort ett födelsemärke i pannan i Juli.) och den hade läkt fint, men doktorn tyckte att hon inte behövde byta kirurgtejp varje dag, utan 1 gång i veckan! Lollo såg lite förskräckt ut vid den tanken, men mamma och doktorn kom fram till att 2 gånger var acceptabelt! ;)
Och doktorn Lollo har är så där lagom fulsnygg! (om det nu finns ngt som heter så?) och norrman, fast det är inget man märker förutom att han har en liiiten dialekt som inte är helt hör hemma här... Det var mor som visste hans fd nationalitet, jag gissade på finland vilket då inte var helt rätt! ;)



Kommentarer

Populära inlägg