Dag Tio: Urban med Stjärnfall

Sa ju igår att det finns nästan inget värre än måndagar, och det är ju sant, men den finns det inget bättre än tisdagar den 28/9! Denna dag har varit så härligt händelserik att jag knappt vet vart jag ska börja!!!
Det började klockan 0300 på morgonen att jag vaknade av kanske världens mest irriterande hosta som ungefär nästan höll mig sömnlös HELA natten (och den smyger sig på igen...) och tänkte då att dagen kan nog inte bli sämre, och det var ju så rätt!
På morgonen när jag släppit ut alla hästar i respektive hage så gick jag in för att sjukanmäla mig från idrotten då jag nästan vet att alla som har egen lektion på Idrott och Hälsa B har lektioner som tar fullständigt kål på en! Och jag tänkte inte riskera min hosta att bli värre... Då var klockan halv nio.
Klockan tidigare hade min kompis Bella smsat och frågat (väckte mig gjorde hon också...) om jag inte kunde komma och ta bilder på henner Nordsvensk Urban, och det kunde jag ju självklart då hela min dag var sk. "fri".
1215 började jag planera hur jag skulle kunna ta mig till Bella som bor ca 6 km från mig och insåg pinsamt nog att min moped fortfarande var avlagd! Och efter att ångra att jag fortfarande inte tagit B-körkort insåg jag att jag var tvungen att cykla till henne... Vilket skulle vara helt OK om det inte var för den fruktansvärda motvind jag hade Hela vägen hem till henne! (Kan säga att jag fick min idrottslektion iallafall!) 25min senare var jag hemma hos Bella och Urban och tog lite bilder :)
Som tur är har man trevliga vänner som kan erbjuda en skjuts hem och jag slapp därmed cykla... Fast det var ju frestande med medvinden jag skulle få! Sådana stormmedvindar får man inte var dag!

Tog även lite bilder på Stjärnhimmeln idag kl 2100 då jag under sista promenaden med hundarna upptäckte den fantastiska, stjärnklara kväll! Jag och lillebror (Billy) låg ute i trädgården på en vojlock och såg hela 8 stjärnfall på 20 min(!) medan kameran gjorde grovgörat!

Urban

Stjärnhimmel med slutartid 10 min

Stjärnhimmel med slutartid 2 min

Kommentarer

Populära inlägg