Dag Sex: Svamp, Nudlar och missade bussar

Ja, hej bloggen... Varit lite dålig med skriva på 3 dagar, men de 3 dagarna har varit riktigt latmaskdagar! Jag har varken cyklat till bussen, ridit Lovis eller gjort någon matematiskuppgift!
Plockade svamp igår, men det var inte mycket fysiskt krävande då vi gick 4oo m på 2h ;)
Våran Schäferhane Billy grät floder pga den ack så långsamma turen i skogen... Men svamp hittade vi! Både Kantareller och Trattkantareller! EN HALV ICA KASSE!!! :D
Så jag backade en svamppaj igår kväll, den var riktigt god, nästan att jag ska lägga ut receptet!

Men det var igår det! Idag har jag inge bilder men kan ju berätta ;) Det har ärligt inte hänt mycket idag, jag har varit i skolan och varit på fysiklektion på morgonen från 0800 till 0915 då jag kom på att jag hade tid på Manpower 1500 vilket förstörde min dagplanering helt och hållet, jag skulle hem till djuren och vara med dem, inte sitta i staden i 6h utan att ha något att göra och att min buss gick 0930(som förövrigt är den sista som går på förmiddagen...) så jag ringe upp min coach och frågade om jag kunde en annan tid/dag, vilket fungerade utmärkt för henne då en som skulle komma 0900 hade ställt in hon frågade om jag ville ha den... Klart man säger ja! De "hjälper" en att skaffa jobb, coachar en och så! Så gick snällt på mötet med vetskapen att jag skulle bli tvungen att vänta i staden till eftermiddagsbussen ialf...... Suck. Men åkte till min vän My och hängde lite där innan bussen kom! :)

Men äter nu nudlar och ska ut till stallet snart och mocka o ladda kvällsmaten åt djuren ;)

Kram Angelica



Kommentarer

Populära inlägg