Dag tre

Idag har det hänt så mycket att jag knappt vet vad jag ska skriva om för att inte uttråka folket! Men kan försöka skriva om det roligaste(?) vilket var ngt jag hade på hjärnan för ca 2 sekunder sen men nu är den mystiskt försvunnen!
Hatar när sånt händer, när hjärnan bara för att den kan glömmer saker som man fixerat fast i hjärngloben hela dagen för att minnas... Raderats på 2 sekunder... G R E A T!
Super!
Men aja, red i alla fall med Lollo, Fia-lotta o Kajsa kavat idag :) runt bäverdammen för att upptäcka att bävern har fällt nya träd ;)
Lovis var en pigg fjordindam idag och skulle helst springa iväg med mig hela tiden om det inte var så att hon var först, för då skulle det inte gå fullt så fort, tro inte det. Och som en tvättäkta turridningsfjording från Tyskland så vet Lovis att om man går först finns risken att man springer ifrån flocken och kan hamna i de mest prickerade situationerna (att hamna på en gård i Närke, Sverige tillhör en sådan situation...)!

Följde med mor min på "shoppning" i odensbacken, hon behövde nya stövlar så vi åkte till Adolfsson skor och hittade världens snyggaste stövlar av Timaris.
De är ljusbruna med klack och spännen på skaftet!!! Supersnygga verkligen.
Ska hitta ett tillfälle att låna dom någon dag ;)

Nu är ialf far ute o jagar gris och tvilling o mamma i Nora och "roar" sig med vänner...
Och med tanke på tidigare text om Lollos problem med gödslade gärden så förstår jag henne nu! Lukten är verkligen fasanfull!!! Det är nästan som att stå i en nerpissad box och ta ett djup andetag, fasansfullt med andra ord!!

Kommentarer

Populära inlägg