Dag Sju; Polishund, Grön hummer och P-böter...

Denna dag har varit en väldigt händelserik dag! Den började som vanligt, ut till hästar och ge dem mat och sen till skolan för en timme lektion... Inget mer med det, bara det att lektionen var 0800 till 0900 och jag skulle eksortera min kusin vitamin Ronja hem, och hon gick i skola som alla andra och slutar då på eftermiddagen, och det hela betydde att jag skulle behöva vänta i staden 6h...
Ringde då min mormor och hörde om jag kunde få nyckel till deras lägenhet och passa deras fd polishund Max... Först våldgästade jag kusinvitamins skola och hämta hennes kameran då jag slarver hade glömt min hemma på landet ;)
Kom till lägenheten, färgade håret, väntade och tog lite fika, sköljde ut håret och gick på promenad med Max till lekplatsen intill lägenheten, lekplats "flygplatsen" som den då heter då temat är just flygplats. Fick lite nostalgi och tvingade upp Max i "terminalen" och tog lite bilder, då jag fick syn på metaltrumman!!! :D Gick med Max upp en våning och gick fram till trumman, han utanför då jag tänkte på hans gamla leder och gick själv in där och tog lite bilder (... dock inte lika bra som jag hoppades på att de skulle bli, får ta en runda igen!) och bara för att Max har varit en utbildad polishund för 8 år sen betyder inte att han känner att man måste lyda jämt och ständigt, nej då, lite egna ideer om man själv får välja ;)
Jag tror att tanterna som var på promenad med sina golvmoppar runt lekplatsen i parken undrade vad det var för flicka som satt i trumman och härjade med sin lillebror Max att han skulle stanna och sitta och komma hit och komma dit! ;)
Och att det sen kom en 18 åring ut med en gråhårig schäfer gick nog inte helt ihop!!!
Hemma i lägenheten kom kära moster förbi för att hämta nycklar till sommarstugan och färdproviant, efter lite skitprat åkte vi och hämtade upp kusinen och åkte till kusinens lägenhet för att moster skulle hämta kusin nr2 att ta med till stugan och jag o Ronja skulle bli avkastade för en färd med bussen. Vi tog bussen in till staden för att köpa marsvinsfoder och lite glass från Burger King och passade på att kolla på intressanta människor (Kusinen som är stassare var ju inte så imponerad av det, men jag från landet kände stor fascination!) Vi såg ju det ena efter det andra kan man ju påstå!
Tog bussen till mors jobb och till våran förtjusning/fasa att mor hade p-böter på bettan!
Ronja passade på att posera med det, och förklarade också att hon brukade hälsa på bilen ibland när hon var påväg upp till stan och den stod parkerad utanför mammas jobb...
Självklart började jag driva om att Ronja brukade ha en dialog med bilen om den hälsade vidare eller inte ;)
Hemma red vi, hoppade studsmatta... Ja, ni ser hur lyckliga de små liven är!
På kvällen hade pappa köpt 2 humrar i Norge och bjöd på det.. Det hela skulle ha varit trevligt om inte den ena hummern var GRÖN i magen ;) Hela överkroppen var mossgrön och läskig!
Jag och Ronja kände för att gå på mackdiet...
Glada Kusiner

Glada Kusiner

Glada Kusiner

Glada Kusiner på Studsmattan

Kusin Ronja visar upp p-böten...

Kusin Ronja om berättar eklusivt om hennes dialoger m Bettan


Polishunden Max i lekplatsens metaltrumma
Max på "flygplatsen"

Kram Angelica

Kommentarer

Populära inlägg