inlägg Arton; Fredag den 13 på en Onsdag?

Idag har det helt klart varit en helt otrolig otursdag för mig!!! Ska nu rada upp vad som har hänt under min dager!
  1. Vaknade till en mulen och tråkig dag med plusgrader (dvs, snö kommer smälta!)
  2. Märker sen att mobilen aldrig laddades på natten då laddaren ej var isatt i eluttaget!
  3. Efter att man tog ut hästarna till hagen så skulle man plufsa fram i snömassorna bärandes på en cykel så man är genomsvett!
  4. Bussturen var OK om man förbiser alla skrikande barn!
  5. När man kliver ur bussen så RAMLAR man på isen och vrider sin arm halvt urled!
  6. Väl inne i staden tar batteriet i mobilen nästan slut så man stänger av mobilen i förebyggande syfte ifall man skulle behöva den senare!
  7. Går till biblan för att lämna in böcker som olyckligtvis var försenade (hejdå pengar!)
  8. Får höra av klasskamrat att lektionen man kom in för är inställd!
  9. Går till optikern som undersökte mig i Augusti inför körkortet att jag förmodligen måste göra om det då det möjligen är för gammalt!
  10. Väntar på buss hem och försöker ringa på min mobil som tydligen nu var heldöd
  11. Tar bussen till odenskolan för att låna lillasysterns mobil att ringa på!
  12. Mor säger att bilen är insnöad och kan inte hämta mig
  13. Får sitta på odenskolan och blir totaldissad av en nu föredetta favoritlärare!
  14. Åker hem m små barn skrikandes i öronen!
  15. Cyklar hem för att inse att man har världens jobbigaste box att mocka
  16. Livet suger...
  17. Rider ut på Lovis i mörkret och mår helt toppen efter att dragit några blondinhistorier för Louise och Fia-lotta! ;)

Har jag så dålig Karma och hur vore livet utan Lovis? Helt underbart tråkigt och deppigt?

Tvillingens rödavinbärspaj med marängtopping på bild!
:)

Kommentarer

Populära inlägg