inlägg Sjutton; Tidig snö med desto mindre oönskad!

Shoohoo! Nu har äntligen snön kommit, om inte lite hastigt m att gå från frostlandskap till snölandskap med snödjup på ca 2 dm på 9h, så är jag helhjärtat nöjd över detta!!! Men kommer förmodligen imorgon att önska bort allt och vilja ha 20+ med solljus och grönt överallt då jag i grund och botten är en väldigt frusen person som har ett oförskämt stor kärlek till SNÖ! Det är tråkigt o säga, men jag hatar kyla! Känns som jag har en omöjlig kärleksaffär till snön ;) ...

Och påtal om saker man hatar så (inte hata, det är ett starkt ord, men ogillar skarpt!) gillar jag inte små fula barn som spontant pratar m en utan att föra vidare konversationen och KASTAR snöbollar på en (tur för de så missade de..) fast man är inomhus och läser ett schema i lugn o ro. Kände att mitt i övrigt stora tålamod försvann likt nitroglycering i ett eldhav! Hade jag haft ett tillhygge i handen hade jag nog inte varit nådig! Men nu hade jag inte det så jag sjöng ut en svorramsa och gick sen iväg innan idrott-Ola skulle uppmärksamma mig och slänga ut mig i den härjande, bittra snöstormen! Istället framstod jag som en väldigt ordningsam syster som väntar på sin mindre syster att sluta skolan på ett väldigt samlat sätt! ;)






Kommentarer

  1. haha, alltså vilka skitungar de flesta är nuförtiden! xD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg